Opskrifter

Efter en succesfuld jagt, er her lidt inspiration til tilberedningen af de forskellige typer vildt.

Hårvildt           Fuglevildt           Supper           Diverse

Seneste opskrifter

Indbagt vildt (vildt i sarkofag)

Til 6 personer. 300 gr. hakket vildt kød (alt vildt kød kan bruges til denne ret) Ca. 50 gr. champignon eller andre svampe, i små tern. Et løg i små tern. Ca. 50 gr. bacon i tern. En spiseske tyttebærsyltetøj. Hakket persille efter smag. 1 tsk. Paprika Et kniv spids oregano Salt og peber Smør, mel, fløde/mælk, vildtfond og kulør til sovsen. 2 store ruller butterdej. Hver rulle deles i 6 lige store dele. Bagepapir.

Sneum gryden med grøn kartoffelmos

Til 6 personer. Ca. 400 gr. vildt kød i tern ca. 1⁄2 x 1⁄2 centimeter (bov, hals og kølle) fri for sener og ben. 150 gr. bacon i tern ca. 1⁄2 x 1⁄2 centimeter. Ca. 150 gr. svampe skåret midt over. 1 løg i tern 2 æbler i både uden kærnehus og stilk. 2 gulerødder i skiver. Ca. 1 kg kartofler til mos. 1/2 potte persille groft hakket. 100 gr. grønkålsblade groft plukket med hånden. 2 1/2 dl. Madlavningsfløde eller alm. fløde Jævning evt. mel eller maizenamel. Salt, peber efter behov og smag.

Kreativfyldt vandbakkelse

Vandbakkelser med creme og bær fyld. Ca. 1/2 pk. Frosne blandet bær eller friske bær. Ca. 100-150 gr. Alle former for bær kan bruges.

Forloren dyrekølle

En rigtig god måde at få brugt de ukurante kødstykker til en spændene ret.

Madaften i Sneum

Gennem mange år har foreningen afholdt madaften på Tjæreborg Skole, enten i slutningen af marts måned eller først i april måned.

Der er plads til 50 personer så det er først til mølle.

Du kan se opskrifterne fra tidligere år er:

Madaften 2012 Madaften 2020
Madaften 2013